Dumma helikopter !!!

Ska börja att berätta om min hemska natt, som har medfört att jag har varit aptrött hela dagen !! - Hoppade i säng vid sisådär 22.30,  såg fram emot en god natts sömn eftersom jag var så himla trött. Nästan övertrött faktiskt. Första timmen snurrade jag bara runt och kunde inte alls somna, när jag väl somnade sov jag som en prinsessa. Men vid 01.30-tiden flög jag upp ur sängen, bokstavligt talat. Jag vaknade nog till liv när jag stod i köket, och insåg att jag blivit fruktansvärt rädd för en helikopter som flög förbi utanför. Med hjärtat i halsgropen hoppade jag ner i sängen igen..... Ni vet ju hur högt en helikopter låter när den har nått sin högsta punkt, men vet ni hur det låter när den är klar för landning(?). Men det vet jag, - det låter som om att ett tredje världskrig är på väg att utlösas!!!  Usch och fy, jag trodde med all säkerhet att den var på väg in i mitt sovrum. Det lät ungefär så i alla fall !!! Men inte nog med det, efter cirka 25 minuter var det dags för helikoptern att lyfta igen, och självklart tog den en sväng förbi, utanför mitt fönster !!! Den där dumma helikoptern ställde till det kan jag lova,  för resten av natten blev sömnlös. Jag utan min skönhetssömn brukar inte gå hand i hand... Så jag har varit galet trött hela dagen, och lättretlig !!!!


Jag har jobbat mellan 07-17, kom med andra ord nyss hem. Regnet har öst ner här i Sundsvall idag, men vi trotsade vädegudarna och gick ut och plaskade. Tur att det finnt galonisar :). Eftermiddagen spenderade vi inne, med massa pussel och play-doo.... Det blev en lång och tröttsam dag !!!!


NU: Middag och sedan en dusch...


Här är boven i dramat, en ambulanshelikopter.
Det finns både för- och nackdelar med att bo nära ett sjukhus =)
(hoppas inget allvarligt hade hänt bara)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0