Tårarna är nära !!!

För några dagar sedan blev en kvinna grovt våldtagen här i sundsvall, av sin före detta sambo. Han drogade ner henne och använde sig utav en betong och ett basebollträ, hur vidrigt låter inte det.  Rättegången är i full gång, och idag yrkade åklagaren på fem års fängelse. Minimistraffet för grov våldtäkt är fyra år men åklagaren valde att yrka på fem års fängelse. bedrövligt, vad är fem år egentligen ?! 28-åringen har under rättegångarna fortsatt att neka till gärningen, men Sundsvalls tingsrätt bestämde att hålla honom häktat fram till dess att domen faller den 21:a Juli. slakta honom, i stället för att hålla honom kvar.  Kvinnan är idag fortfarande i dålig kondition efter övergreppet, och har svårt att gå och sitta. Men va fan trodde ni då. 

Idag när jag talade om detta med min syster, berättade hon att hon hade pratat med någon som visste lite mer om brottet.. (har väl egentligen inte rätt till att berätta detta, men jag skiter i vilket. Folk måste få veta vad som händer och sker i dagens samhälle..) Kvinnan hade vaknat upp i en stor blodpöl. Väl inne på sjukhuset konstaterade dom att hon har men för livet, och att hon inte har något kvar där nere. Endast ett stort hål.. - Jag bli så förbannat och ledsen på samma gång, att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Sådant här får fan inte hända, det är sjukt.vidrigt.förjävligt. Ja, och listan kan göras lång. Något måste hända, och det snarast möjligt. Fler och fler kvinnor blir utsatta för sådana här övergrepp, och om inte något händer snart kommer det för alltid förbli så....

Jag blir äcklad...


Kommentarer
Postat av: Marita

Det var faktiskt jag själv som föreslog det. Nej. vi jobbar 3 st för tillfället ;)

2009-07-07 @ 23:04:08
URL: http://frisortips.blogg.se/
Postat av: Paula

jag blir så jävla arg!

2009-07-07 @ 23:19:14
URL: http://paulagoesapocalypse.blogg.se/
Postat av: Matte

Jag håller med dig Mari. Flå honom, kastrera honom och koka honom sedan i olja och därfter rulla honom i kycklingdun och häng ut till allmän beskådning!

2009-07-07 @ 23:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0