Naturliga ingredienser, ekologiskt odlat rättvist producerat..

Jag har fått en eko-noja. Jag köper allt ekologiskt nuför tiden, i alla fall allt som jag kommer över !! Idag har jag till och med gått över till ekologiskt Schampoo och Balsam. Vilken tjej jag är :)

"Bättre produkter än så här går inte att få tag på idag, enligt oss på sax och kam! Dom lever både upp till våra miljökrav, samtidigt som dom vårdar och bygger upp håret på ett helt magiskt sätt"  // Personalen på Sax och Kam. 


Lifeparticles complex
Det unika med Rostedt är bl.a. att man har lyckats att på ett naturligt sätt skapa en ingrediens som är så nära hårets naturliga byggstenar som det bara är möjligt. Dom tränger djupare in i hårstrået än vad som tidigare varit möjligt, och återskapar trasigt hår så att det blir som nytt igen. Och du märker skillnaden efter en enda gångs användning!

Lifeparticle Complex lägger sig dessutom som en skyddande hinna över hårstrået och skyddar det på så sätt mot all yttre skadlig påverkan, såsom värme, solljus, föroreningar osv.

 
AROMACHOLOGY
Produkterna doftar ljuvligt. Dom doftar Thailand. Men ingen doft finns där av en slump. Man använder sig av den uråldriga kunskapen om dofters påverkan på det mänskliga sinnelaget och humöret. Dofter påverkar vår hjärna omedelbart, och kan verka lugnande, uppiggande, energigivande osv.
chromachology
Även färgernas påverkan på männsikan är känd sedan länge. De gamla egyptierna låg under färgade glasskivor för att få energier från solen. Vi är medvetna om att olika typer av färger verkar lugnande, skapar värme osv. Dessa kunskaper ligger till grund för de vackra färgerna på Rostedts alla produkter.

Infortmationen är lånad från Sax och Kam´s hemsida. www.saxokam.nu

Nu är det upp till bevis !! Jag återkommer med en recension...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0