Kort dag, men vilken bussresa !!!

Vid 13-tiden tog jag mina långa ben och gick hem, efter en kort och väldigt lugn dag på jobbet. Det är många barn som är sjuka,  så nu förgylls dagarna med lugna lekar, pyssel, film, spel och lite pulkåkning. Skönt att ha några lugna dagar !!!!   När jag kom hem bytte jag om, och gasade direkt därefter ned på stan. Mina ärenden som jag egentligen skulle ha gjort igår, fick bli dagens eftermiddags-syssla.  Och det gick kalasbra :) !!!!

Jag har med andra ord haft en väldigt lugn och trevlig dag :)



Tänk om alla vi människor skulle vara lika varandra !!! Banne mig vad mina bussresor skulle bli tråkiga då :).
  När jag var klar på stan satt jag mig på bussen, för att åka hem. Bredvid mig satt sig en äldre man, som under heeeela bussresan glodde på mig. (måste ha sett underligt ut, med tanke på att vi satt bredvid varandra). Efter några hållplatser, kliver en kille på. Han sätter sig mitt emot mig, knappar på sin mobil som han håller med en armlängds avstånd ifrån sig, med sitt pekfinger. Han ser så där galet "Viktig" ut.  Medan gungar han sin överkropp fram och tillbaka och sjunger högt på någon konstig låt. ha ha. (förlåt, men jag kunde knappt hålla mig för skratt). Vid nästa hållplats kliver en FJORTIS (sorry) på, hon sätter sig bredvid den "gungande" killen. Hon pratar i telefon (redan när hon kliver på). Nyfiken som jag är försöker jag lyssna på samtalet, men jag fattade faktiskt ingenting. Det lät ungefär såhär; "Asså ja o Emma va på världens fest igår asså, och vet du, han va bah så jäkla snyyyyyyyyyygg. Men jag bah dissade honom, man måste ju spela svår juh"  HA HA !!!!!!!!!!!!  Men en fråga, varför måste denna kategori av människor alltid låta som en hel skock människor??  Oj jag glömde, redan när jag satt mig på bussen satt det en gubbe längre bak i bussen. Han drack öl. Vid några tillfällen under bussresan, bjuder han oss andra på en redig RAAAP. Fräscht !!!!!!!!! 

Hojta till så kan ni också få åka med, jag lovar !!! Man har ALLTID skitroligt på mina bussresor. :) Dock på andras bekostnader, men vad att göra :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0