Te, Direkt från Kina !!

Jag har egentligen aldrig varit en riktig "tedrickare", men nu under dem senaste åren har jag förbrukat hur mycket som hellst. Krypa ned under en filt, dricka en kopp te och se en bra film. Huur mysigt som hellst juh !!!!  För några veckor sedan fick jag testa en tesort,  som jag varken har sett eller smaket tidigare..Konstigt Mari,  tesorten finns bara i Kina.  Jag fick med mig en burk hem i alla fall,  och banne mig vad gott det var !!!  Burken är snart slut.....



Burken....Ursprunglig form....Efter att ha legat i vatten....Färdig att dricka....

 
Den sk. blomman, efter att ha legat i vattnet....


Håll med mig, visst ser det ut som en giftig alg ?!  Jag var lite skeptisk första gången, men nu kan jag inte vara utan.  Vad teet smakar har jag faktiskt svårt att svara på,  den tillfredställer många smaklökar.  Men om jag måste, den har en söt och väldigt annorlunda smak. Men ack så god !!!  
Är det någon utav er som testat detta te ?!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0