Tur att jag har koll...

...eller inte !!! Igår när jag gick och lade mig vid 23-tiden såg jag fram emot en ledig dag, men när jag nästan hade somnat slog det mig att det var något jag hade missat, som jag skulle göra idag. Och självklart var de det, jag skulle ju jobba (jag klev upp och kollade agendan) !!! (eftersom att jag har jobbat två nätter i rad borde jag ha varit ledig, men icke) Som sagt, tur att jag har koll. ha ha. I morse var det bara att kliva upp med tuppen, då jag började jobba klockan 07:00. Jag skulle ha slutat klockan 14:00, men jag blev kvar till 16:30. Dagen har varit en kaotisk/lång historia, fyra personal sjuka och tre utav dem från en och samma avdelning. Suck. Så jag och en till kollega har varit själv på en avdelning hela dagen(småbarns avdelningen), med 12 barn. Jag började 07:00 som sagt, och fick min första rast vid 13-tiden. Gissa vem som somnade i personalrummet?!  Men så här i efterhand kan jag konstatera att jag överlevde dagen, och tur är väl det :).

När jag kom hem slängde jag i mig middagen, som redan var serverad. Sedan bar det av mot Birsta City, med mamma, pappa och Madelene. Weeeiii :). Jag kunde tyvärr inte hålla mig ifrån att shoppa, fast jag borde. Men det är alltid lika skoj att förnya garderoben/badrumsskåkep lite...... Visar er min shopping i ett nytt inlägg :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0