090226 + en tjuvtitt :)

Snön yr utanför fönstret och termometern visar cirka två plusgrader, men en nypa luft får vänta. Har så mycket annat här hemma jag måste fixa. Och fint blir det,  det är nämligen mitt rum som jag pysslar med :). Nu är väggarna vita, golvet är bytt, listerna är tillbaka, en ny byrå är köpt (malm från ikea), nya ljusrosa gardiner är uppsatta, silverljusstakarna med de ljusrosa ljusen är framställda, garderoberna är rensade/städade och allt börjar bli riiiktigt fint. Det är just nu bara sängstommen och den gamla byrån som ska ut, till Erikshjälpen med andra ord. (här slängs inget i onödan, det finns faktiskt människor som behöver dessa saker mer än vad jag gör). När dessa saker är ute ska sängbenen skruvas på, överkast, prydnadskuddar, tavellister och en ryamatta ska köpas och sedan blir det lite finlir, så att allt blir perfekt.  Därefter är jag redo att visa er hur resultatet blev :).  Är ni nyfikna ?!  Här får ni ett smakprov......



(borsten, spegeln och burken ska putsas upp)

Annars har inte mycket hänt idag, jag vaknade vid 11-tiden och började genast fixa och dona i rummet. Jag är ledig som ni kanske förstår :). Senare idag ska jag och pappa åka en sväng på IKEA, inköpslistan som ni hittar ovan ska nämligen få sig en omgång.  Kvällen är ännu oplanerad, men jag anar att den blir väldigt lugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0