P.S I Love You

Måste säga att jag gjort ett stort misstag, man ska helt enkelt inte både läsa boken och se filmen.
I somras läste jag ut boken på bara några timmar, men ville sedan bara ha mer utav den. Man blir bokstavligen "fångad" av den. Så bra var den. Idag såg jag filmen, men det skulle jag låtit bli. Nu är den härliga känslan jag hade av boken totalförstörd, filmen var stundtals riktigt lik boken men det var för mycket som inte var sig likt. Ja det blev kaos helt enkelt.
Så ett tips;  Bestäm dig innan, boken eller filmen !?! INTE båda delarna iaf..



Författare Cecilia Ahern



Gerry och Holly lever ett perfekt liv tillsammans, de är lyckligt gifta och bor i Dublin med nära släkt och vänner.
En dag händer det ofattbara, Gerry går bort efter en tids sjukdom. Holly förlorar sin bästa vän, mannen hon älskar.För evigt.   På ett sätt finns han kvar,  "listan" han har gjort till Holly lotsar henne genom sorgen och visar henne hur livet trots allt rymmer både tårar och skratt. Efter dom 10 breven försvinner han för evigt.  Detta är en varm berättelse om att hålla fast, våga släppa taget och lära sig älska igen.   ( Den bör läsas )




Kommentarer
Postat av: Christine

Nu blev det en kommentar till :) Läste också boken i somras, och älskade den.. Sen såg jag filmen. Eller jag stängde av efter 10 minuter. Vilken besvikelse! Huvaligen. Så tänker inte se klart den, då kanske jag glömmer hur magisk boken var :)

2008-09-15 @ 17:43:35
Postat av: Mari

Ja boken var hur bra som hellst, men filmen var en stor besvikelse. Så du gör rätt, se inte klart filmen. :) Vad kul att du läser, hoppas vi ses något framöver också Var allt för länge sedan nu. Kram

2008-09-15 @ 19:11:37
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0