Otrohet

Samtalsämnet i personalrummet kretsade runt otrohet idag. Otrohet blir mer och mer "vanligt" i dagens samhälle och folk verkar acceptera det mer och mer. Partnern förlåter den andre och allt går vidare, men kan verkligen allt bli som förut och kan man verkligen förlåta någon som varit otrogen!?!  I mitt huvud är det helt obegripligt iallafall. Vad tycker ni? Men om otrohet blir mer och mer vanligt i dagens samhälle, ska man då lita på sin partner till 100% !? - Vi diskuterade det och kom fram till att man nog ALDRIG kommer kunna lite på en annan människa till exakt 100%, hur mycket man en älskar personen vare sig det är mamma, pappa, syskon, flick/pojkvänn, bästa vännen osv för vissa saker kommer helt enkelt alltid vara osagda.  Men hur ska man veta om sin partner är otrogen?! Vad gör han/hon egentligen efter jobbet? Är det sant att han/hon sov hos bästa polaren i lördags? Talar han/hon verkligen sanning när han/hon säger att han/hon ALDRIG skulle kunna vara otrogen?!. Shit, om man dagarna i ända skulle gå runt och fråga sig själv dessa frågor skulle man ju bli helknäpp. Men alltså, frågan som jag letar svar på och som jag förmodligen aldrig kommer få svar på är: Kan man verkligen LITA på sin partner ???    Hur ser NI på det här, kommentera gärna !?! Tycker det är en mycket intressant fråga.

Jag anser själv att otrohet är något som ingen borde få uppleva, lägre kan man helt enkelt inte sjunka och jag skulle aldrig kunna förlåta.. Nog för att man inte kan styra över sina känslor, men den dagen man träffar någon annan och inser att han/hon är den "rätta",  gå då hem och berätta sanningen för din partner i stället, innan du hoppar i säng med den andra.Snälla !!!






Kommentarer
Postat av: Elin

kunde inte sagt det bättre själv...

2008-09-24 @ 20:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0