Godmorgon Lördag, Höstmarknad i Åre.

Efter mitt sista inlägg igår fortsatte min kväll fram till klockan 01.30.  Pappas kollega Lennart och hans familj som också anlände igår kom upp till oss på besök. Vi åt och drack, vin, ost, kex, whiskey(bara för gubbarna), chips och snittar hela kvällen, men det blev riktigt trevlig måste jag säga, fast kvällens samtalsämne var företaget Permobil. :)( Pappa och Lennart jobbar där.) Sedan var det hopp i säng, för idag blir det ett fullspäckat schema.



08.30, vaknar jag upp av att mamma duschar i badrummet under mig, men lika bra det så man hinner med allt som dagen har att erbjuda.
Frukosten som bestod av, gröt, bröd, ägg, juice och en frukt serverade pappa. (kors i taket att han kan vara så nyttig).

09.56, sitter här och bloggar i väntan på att badrummet ska bli ledigt, min kära far hann före. *morr*
Sedan blir det en snabbdusch och  sedan på med varma kläder, för termometern har stannat vid 6 graders sträcket.*brr*

När vi alla är klar ska vi ta en promenad bort mod Duved, sedan tillbaka ( detta är ca 6 km fram och tillbaka).
Lunchen serveras här i stugan, (får se vad vi hittar på.) sedan beger vi oss ner till Höstmarknaden som för övrigt sträcker ut sig över hela  Åre byn, så vi behöver inte vara rädd att vi missar något :).  Helgen till ära har butikerna här i Åre rea också, så en påse eller två får jag nog med mig hem. 

Ikväll ska vi gå ut och äta och senare gå ner till Holiday Club,  tydligen massa gallej där ikväll. Vi slår kanske följe med  Lennart, frugan och dottern Sara. Annars får nog bara vi tre det trevligt också, meddelar er senare vilken resturang det blir.  Nu är badrummet ledigt så jag måste avsluta mitt inlägg.
Ha en bra dag, för det ska jag ha :).


Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0