Shit, jag ser verkligen fram imot skidsäsongen.

Medan jag pratat med nära och kära på msn och försökt varit social med mamma har jag kollat runt på massa underbara bilder från olika skidanläggningar.  Jag blir riiktigt sugen på att glida nedför backarna nu, känna kylan bita tag i kinderna,  känna adrenalinet pumpa i kroppen. Kanske till och med lyxa till det med en liten "smörklick".  Skämt och sido, jag ser verkligen fram imot säsongen. 

Till helgen ska jag upp till Åre juh, det hade jag nästan glömt bort, hur nu det gick till. !?!
Jag ska verkligen passa på att andas in den friska luften som finns där uppe, ta långa promenader och blicka upp mot backarna där jag om några månader njuter av skidåkningen,  ta vara på varje sekund jag har att spendera i byn,  lyxa till det med lite Åre-shopping och god mat. Hur bra låter inte detta ? :)

Endast för er skull ska jag bjuda på några foton jag tagit när jag varit i fjällen och åkt skidor..



Bydalen/Höglekardalen 08. Skidinstruktörsutbildning.


 


Backarna i Bydalen/Höglekardalen 08.
( några mil utanför östersund)


 


En tidig morgon i Åre 07.


 


Bydalen/Höglekardalen 08.
Skidinstruktörsutbildning.


 


Bydalen/Höglekardalen 08.
Skidinstrukstörsutbildning.
Denna bild har jag "lånat" av Cicci O, var tvungen att ta med den.
Hoppas det är ok tjejen ? =)




Nu förstår ni kanske varför jag ÄLSKAR fjällen, detta får man bara inte gå miste om.
Bilderna ovan "berättar" verkligen hur underbar fjällen är. På Riktigt.


Med detta vill jag önska er en trevlig morgondag och en god natts sömn för nu ska jag lägga mig.
Sov gott !!!





 


Kommentarer
Postat av: Christine

Jag tycker absolut man kan lyxa till det med en smörklick! Och vid extra festliga tillfällen kanske också en gammal hederlig mambo? :D

2008-11-03 @ 22:08:16
Postat av: Mari

Absolut, mambo är fina grejer... Krabbgång är ju en specialitet också :).

2008-11-04 @ 20:05:33
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: cicci

d e lurre. tror till o me att d e carres bild :P längtar tillbaka :)

2008-11-04 @ 23:34:20
URL: http://lookatmy.blogg.se/
Postat av: Mari

Ja du ser där, då lånar jag den av honom =).

Jag längtar också tillbaka.

2008-11-05 @ 09:07:14
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0