Innebandy VM, Svenska Hjältar och Wallander.



Började eftermiddagen med att följa matchen mellan Sverige - Finland. Innebandy VM. Final !!!
Första perioden började lite tråkigt, efter redan några minuter låg Sverige under med 0-4. Det såg mörkt ut en längre tid, men redan under de första minuterna i andra perioden började Sverige göra mål. 0-4 blev 5-4, 5-4 blev 6-4 men sedan kom Finland igång igen. När det var några få minuter kvar av matchen kvitterade Finland, och det stod då 6-6. Förlängning med andra ord. Finland var dock de lag som lyckades göra första målet. Matchen innehöll allt, riktigt spännande !!! Grattis Finland !!!!



Svenska Hjältargalan började 20.00.  Det berörde mig verkligen att se alla människor som gjort något uppoffrande, så som till exempel räddat människor från att brinna inne,   kommit "tillbaka" efter en fruktansvärd olycka som resulterade i en arm och två ben färre.osv. osv.  Jag önskar verkligen att människor som gjort något liknande som dessa fick mer uppmärksamhet i media !! 

- Skulle ni vågra rycka in om någon ni såg blev till exempel misshandlad? 



21.00 var det dax för Wallander. Kvällens film var, Hemligheten !!  Jag har redan sett alla Wallanderfilmer, men jag har absolut inga problem att se dem igen, då jag älskar dessa filmer. =)   Vad tycker ni ?!



Som ni ser har min eftermiddag/kväll gått ut på att kolla på tv !! En helt vanlig Söndag för att vara, Mari :)
Vad har ni gjort för trevligt ?!

I morgon är det måndag, igen !! Veckorna bara flyger förbi och år 2009 närmar sig med stormsteg.  Morgondagen ser ut som följer;   Storsädning hemma, Julkonsert på Alvins Förskola samt Glöggkväll hemma hos Elin. ( om vädret tillåter ska vi åka lite pulka/madrass också) =)






Innan det är dax för sängen tänkte jag bjuda på en bra låt, Tiger Lou - Oh Horatio !!!

Sov gott !!
                                                                                                                                                                                                                                                                          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0