Hon vårdas i ett duschrum !!

Jag har nyss läst Sundsvalls Tidning, som jag gör varje morgon.  Nu i ett par veckor har jag slagit igen tidningen, och rest mig upp från köksbordet i ett icke välmående skick. Det är mycket som har berört och gjort mig irriterad på sista tiden...  ( Detta läste jag idag )


Ester, som snart fyller 90 år har dem senaste dagarna vårdats på Sundsvall Sjukhus för Vinterkräksjukan.  Eftersom det inte finns några "vanliga" vårdrum över har hon,  placerats i ett DUSCHRUM !!!!!   Där vårdpersonalen i vanliga fall hämtar sängkläder, handdukar osv...  Golvet i rummet lutar för att ordna ett fall mot golvbrunnen... Detta medför en stor skaderisk...  Ester själv säger " Jag föredrar att hellre ligga här inne, alternativet hade varit korridoren"..   Jag blir vansinnig..  Det som stör henne allra mest, är när hon ska gå på toaletten. Som då finns i samma rum, men utan väggar....  Ester - " Det är inte sjukvården det är fel på, utan Landstinget" !!!!!  Helt sjukt att det har gått så här långt, att vårdpersonalen måste tvingas hysa in patienterna i Sjukhusets förråd..... 


Men vi ska vara nogrann med, det är inte Sjukhuspersonalen som det är fel på !!!  MEN, att läsa en sådan här sak en dag och dagen före läsa om ett förbannat Äventyrsbad som kostar flera hundra miljoner att bygga, gör mig UPPRÖRD och minst sagt ARG !!!!!!!  

Här är dagens artikel !!!
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=786964&nav_section=2&nav_order=2&nav_part=2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0