Grannen, som kommer på besök !!

Måste berätta något roligt. ( Fast roligt kanske är dumt att säga, det beror lite på hur man ser på saken)

Vår närmaste granne, en nyinflyttad äldre dam som är, 85 år.  Dom senaste veckorna har hon kommit och knackat  på dörren här hemma hos oss, ett X antal gånger. Hon har nämligen fått för sig att det är någon som har en nyckel hem till henne,  för hennes dörr har tydligen varit olåst ett par gånger. ( kan det möjligtvis vara hon som har glömt att låsa kanske?! )  Hon kommer hit och är orolig med andra ord.  Varje gång hon kommer så har hon alltid något nytt att berätta, eller något som tynger henne.)

Idag när hon knackade på hade hon en Julblomma med sig. Så här löd samtalet, mellan henne och mamma.
Knack Knack ( det knackar på dörren, mamma går och öppnar )
Tanten - Heej, hur är det ?!
Mamma - Jo det är bara bra, hur är det själv ?!
Tanten - Jo tack, jag mår bra. Det är skönt att äntligen vara hemma igen ( hon har varit hos hennes son i ett par dagar)
Tanten - Jag har köpt en Julblomma till er,  som tack för att ni har tagit in min post, dem dagarna jag har varit borta.
Mamma - ( Mamma kramar om tanten) Åh, tack så mycket., Vad gulligt av dig !!!
Tanten - Sköt om er och ha en bra helg.
Mamma - Tack detsamma! ( sedan stänger hon om sig och går upp till oss andra på övervåningen)

Mamma  kommer upp och visar oss blomman och brister sedan ut i ett litet skratt. Det roliga med det hela är, vi har  INTE tagit in någon post. Tanten har inte ens bett oss att göra det !!!!  Lite komiskt är det allt !!  (Jag tror minsann att det är någon som börjar bli lite dement.)  


Vi får se vad nästa besök har att bjuda på !!

Kommentarer
Postat av: Just Picture It ?!

låter härligt! ;D

hoppas du får en förtsatt härlig kväll!

puss!

2008-12-18 @ 21:06:58
URL: http://justpictureit.blogg.se/
Postat av: Mari

Tack detsamma =)

2008-12-18 @ 21:08:26
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: K Y S S A R

Zara är det bästa som har hänt shoppingen :D jag bor i luleå så den fränaste affären vi har är Diva ;);) hahaha

2008-12-18 @ 21:11:48
URL: http://kyssar.bloggagratis.se
Postat av: Mari

Jag håller med =)

2008-12-18 @ 21:24:12
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0