När livet stannar !

Köpte en bok i tisdags som jag tänkte läsa någon dag, men när jag hade börjat läsa dom första sidorna kunde jag inte lägga ifrån mig boken. Efter några timmar var den utläst och jag väldigt påverkad av bokens handling.

" När Livet Stannar".     Malin Sävstam berättar i dagboksform hur hon miste två av sina tre barn, sin man och tre av sina bästa vänner i flodvågskatastrofen. I boken får man följa henne  från den 26 december 2004 då hennes och många andras liv fick en kaosartad vändning tills förra året 2007. .  Boken är en gripande berättelse som innehåller fasanfull smärta och kaos men någonstans där fanns det hopp om att kunna vilja leva igen.  Många nära och professionella vänner stöttade Malin och hennes överlevande son Axel åren efter katastrofen. 

 " Nu vet jag att man inte dör av sorg"
"Hur ska vi orka möta allt som är välbekant och som varit en del av vårt gamla liv? Hur ska vi klara alla möten med dem som kände oss när vi fortfarande levde?"
    Detta är några av frågorna Malin tänker på några veckor efter katastrofen.

Boken fick mig verkligen att stanna upp och fundera,  har åter igen insett vad som verkligen är viktigt i livet. Kärlek.
Jag kan inte ens försöka förstå vad Malin, Axel och så många andra gick igenom den där julen för 4 år sedan. Det värker i mitt hjärta av att bara tänka tanken. Jag tänker inte berätta mer utan ni får läsa den själva. Den här boken får bara inte gå förbi er, den är ett måste. Läs den !!!!









Lev i nuet för i morgon kan det vara försent.

Kommentarer
Postat av: cicci

Åh, fy fan vad hemskt det är med den där flodvågen. Känner många som miste hela familjer :( Trots att det är ett fasansfullt öde som drabbat så måna så kan det ändå kännas bra att läsa om någon persons specifika öde. Så tack för tipset, ska nog läsa den.

Annars då Märy, allt bra?

Puss

2008-08-22 @ 09:44:17
URL: http://lookatmy.blogg.se/
Postat av: Mari

Ja det är nog jättebra att läsa något sådant, speciellt när det är något som drabbat vår närhet.

För hur man än försöker så går det inte att förstå. hua. Men ja, läs den. Finns på Willys :P.

Bara bra med Märy, hur är det med Ciccilajnen då?

Puss

2008-08-22 @ 09:57:09
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0