Ansvar !!!

Sitter och funderar lite över jobbet,  vilket ansvar man egentligen har åt små barn som man knappt känner eller ännu värre aldrig träffat..  Personalen kommer och går under dagen, barnen leker och märker knappt att personalen byts ut.  Frågan är ju om dom verkligen är trygga ?! Man kan ju inte gå och fundera på det iofs för jobbet måste ju skötas men tanken har slagit mig ett par gånger..   Visst, en större del av personalen är utbildad och är mycket rutinerad men vilket ansvar vi har. Maten ska lagas,  barnen ska roas, blöjorna ska bytas, tårarna ska torkas plus mycket mer... på barn vi knappt känner... Hur tänker ni ?!   


Kvällens Citat :
 

***** 4 år - Den här bollen har jag köpt i Afrika med min mamma, Afrika ligger väldigt långt bort bara så du vet. Tror faktiskt inte att du visste det... ( Tur, nu vet jag ) :)

***** 3 år -  Manii jag ska snart grina efter min mamma  ( Tur hon förvarnade mig )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0